Lifestyle s Wendy: Nehubnete? Měřte tep!

23.08.2012 | kategorie: Lifestyle, Novinky, Wendy Březinová - blog
tepovka

Dřete jako kůň a úbytek váhy pořád žádný? Někde je chyba… A velmi pravděpodobně ve výši Vaší tepové frekvence!

Zapomeňte na to, že pokud se maximálně zpotíte – zhubnete. Pokud se totiž příliš zadýcháváte, jede Vaše tělo na tzv. „kyslíkový dluh“ a kila zůstávají. A to nastane třeba v momentě, když netrénovaný člověk vyrazí na zumbu.

Jestli jste se pár let váleli a nic nedělali a teď si rovnou vyběhnete do kopců, je úplně jedno, že z Vás pot teče proudem. Při takové náloži si sice vylepšíte kondici, ale tuky se budou pod zpocenou kůží ukládat dál. Spálíte totiž jenom cukry.

Chce to trochu počítat. Podle věku si určíte svoji maximální tepovou frekvenci a z ní pak vypočítáte aerobní pásmo. To je stav, kdy je tělo dostatečně zásobeno kyslíkem a spaluje tuky.

Vám to ukáže buď tepoměr, nebo se to naučíte rozpoznat laicky – při aktivitě nelapáte po dechu a můžete říct souvislou větu.

Když to přepálíte a nemůžete to udýchat, ve Vašem těle se rozjede proces spalování cukrů, při kterém se nehubne.

Myslete na to, že byste se měli hýbat minimálně 3x týdně!

Jak změřit tepovou frekvenci?

Podle vzorce 214 – (0,8 x věk) u mužů209 – (0,9 x věk) u žen.  Z tohoto výsledku si pak vymezíte „aerobní pásmo“. Pro hubnutí je ideální držet se v tzv. aerobním pásmu, které činí 65 až 75 % maximální tepové frekvence.

Další rady, tipy a triky od Wendy najdete ZDE.